Techniekles

Deze techniekles gaat over bewegingen van machines. Voorafgaand aan het museumbezoek leren de leerlingen op school het liedje ‘Het geheim van de waterwolf’. In het liedje zijn verschillende geluiden van de machines verwerkt. De leerlingen leren de bijbehorende bewegingen.
Bij het bezoek aan Cruquius Museum wordt het liedje gezongen, samen met het echte geluid van de machines! Dan volgt een workshop van een professor van Mad Science waarin de leerlingen zelf de werking van onderdelen van machines leren, zoals de hefboom, het tandwiel en een schroef.

Voor meer informatie of het boeken van dit programma kan je contact opnemen met Janneke Oldenbeuving via joldenbeuving@shmdc.nl.

• Doelgroep: groep 3 en 4
  • Aantal: maximaal 30 leerlingen, 1 schoolklas
  • Lesmateriaal: Ja
  • Kosten: €11,50 per leerling (begeleiders gratis)
  • Duur: 90 minuten (in Cruquius Museum)

Aanmeldformulier schoolbezoek

Met hoeveel klassen willen jullie komen?
Met hoeveel leerlingen willen jullie langskomen?
Waar wil je meer over weten?

Dit formulier is beveiligd met reCAPTCHA en de privacy policy en terms of service van Google zijn geldig.