Erfgoedjournaal

Met de onderwerpen In 'Bij de Buren' interviewt Chiara Arthur van Dijk, commissaris van de Koning in Paviljoen Welgelegen; Jan de Bruijn en Else Santink vertellen over de eerste gymnastiekvereniging in Haarlemmermeer  en penningmeester Henk Koelman ontvangt De Klaverman in de Stompe Toren in Spaarnwoude. Klik hier voor aflevering 1 uit seizoen 3.

Gemaal in spotlights

Vanaf donderdag 7 maart duikt NH in de wereld van het industrieel erfgoed. In de 8-delige serie ‘Gebruikte Stenen’ neemt presentatrice Laura Osinga de kijker wekelijks mee op ontdekkingstocht langs oude fabrieken en gebouwen voor stoom, stroom en waterschapsbeheer. Er is aandacht voor unieke architectuur en de uiteenlopende functies die de gebouwen in het verleden vervulden. Ook de toekomst van onze industriële culturele erfenis komt aan bod.