Kinderen gratis entree

Tijdens Ontdek Haarlemmermeer voor kinderen is het Historisch Museum voor kinderen gratis te bezoeken! Voor de papa's, mamma's, opa's en oma's kost de entree € 5,50.

Van alles te doen

Het overdekte openluchtmuseum heeft een centraal plein met een nagebouwd schooltje, bank, kerk en natuurlijk een café. In het midden staat zelfs een waterpomp! Na de droogmaking van het Haarlemmermeer werd de polder gebruikt voor de landbouw. Daarom vind je hier veel oude landbouwwerktuigen. Ook voor de oude ambachten is er aandacht, zoals de smid en kruidenier. Er zijn leuke oud Hollandse spellen te doen. Zo kun je bijvoorbeeld sjoelen en spelen met een houten treinbaan. En er is een simulator cockpit om een vliegtuig te laten landen.

Ontdek Haarlemmermeer

Deze gratis actie is in het kader van de Campagne Ontdek Haarlemmermeer voor kinderen. Wat is er dit weekend nog meer te doen met kinderen in de gemeente Haarlemmermeer? Kijk dan hier.

Ontdek de leukste uitjes voor kinderen! | Visit Haarlemmermeer

Historisch Museum