Stichting Haarlemmermeermuseum De Cruquius bestaat uit drie onderdelen: Cruquius Museum, Historisch Museum en Meer-Historie. De musea sluiten in hun verhaal op elkaar aan. De museumstaf van 6 medewerkers wordt ondersteund in uitvoering en kennis door 250 vrijwilligers.

Visie en missie

Algemeen

Haarlemmermeermuseum De Cruquius is de naam van het samengestelde museum sinds de fusie van Cruquius Museum, Historisch Museum en Meer-Historie in 2014. Het toont de dynamische Haarlemmermeerse geschiedenis van land, water en lucht over een periode van 2000 jaar op diverse locaties in Haarlemmermeer, met  tentoonstellingen, evenementen en educatie voor jong en oud.

zomerborrel vrijwilligers

Algemeen

Onze vrijwilligers zijn onze brandstof! Zij houden de deuren van onze musea open en bewaren en bewaken het erfgoed van Haarlemmermeer. Wij zijn altijd op zoek naar extra handen en hoofden die ons kunnen helpen bij het verspreiden van het verhaal van de Haarlemmermeerpolder. Er zijn een verschillende werkgroepen waar je bij aan kunt sluiten, van landbouwwerktuigrestauratie tot begeleider van kinderfeestjes.