Onderzoeksopdracht en rondleiding

De leerlingen krijgen in de klas een brief van de Dijkgraaf. Hij heeft hulp nodig bij het waterbeheer van de polder. De bewoners in de woonwijk willen geen natte voeten krijgen, maar de boeren willen juist genoeg water voor hun land. Hoe lost hij dat op? De leerlingen gaan op onderzoek uit in het museum met een werkboekje in de hand.  
Samengesteld uit elf vragen levert het werkboekje de leerlingen informatie over de inrichting van de polder en de gevolgen van de waterstand, over de geschiedenis van Haarlemmermeer en de geografie. 

  • Doelgroep: groep 7 en 8  
  • Kosten: € 7,50 per leerling  
  • Duur: 75 minuten  
  • Aantal: maximaal 30 leerlingen, 1 schoolklas 
  • Lesmateriaal: Ja 

Aanmeldformulier schoolbezoek

Met hoeveel klassen willen jullie komen?
Met hoeveel leerlingen willen jullie langskomen?
Erfgoedprogramma's voor in de klas MOS = Museum op School.
Erfgoedprogramma op museum locatie CM = Cruquius Museum, HM = Historisch Museum. Meerdere antwoorden mogelijk.
Waar wil je meer over weten?

Dit formulier is beveiligd met reCAPTCHA en de privacy policy en terms of service van Google zijn geldig.