Kies uw topstuk

Eind 2020 staat er een prachtig paviljoen naast Gemaal de Cruquius, waarin de bijzondere geschiedenis van Haarlemmermeer verteld wordt.
Welke objecten uit het Historisch Museum verdienen volgens u een prominente plek in het nieuwe huis?

Bij een verhuizing gaat de hele collectie weer door onze handen. Dierbare herinneringen komen terug. Wat gaat mee en wat krijgt straks de mooiste plek?

Wij nodigen u uit om waardevolle objecten aan te wijzen voor de selectie topstukken. Welk object uit onze collectie roept waardevolle herinnering op, heeft een prachtige vorm of kleur, is heel groot en indrukwekkend of juist een verfijnd kleinood en onvergetelijk?

Insturen van topstuk

Stuur maximaal 3 topstukken in via het onderstaande online formulier, of via een papieren formulier dat u bij de kassa van Historisch Museum vindt.
U kunt naast het formulier ook foto's van de topstukken maken en die emailen naar topstuk@shmdc.nl onder vermelding van uw naam, een omschrijving en waar het te vinden is in het Historisch Museum. Gebruik daarvoor ook de nummers op de plattegrond, te vinden in het museum.

Doe mee, en zorg dat uw topstuk in het nieuwe museum staat te pronken. Stuur uw nominatie in voor eind april 2019.

1 Begin 2 Voltooid
Vul hier uw e-mailadres in zodat wij u kunnen benaderen bij vragen over uw inzending en om u te informeren over de nieuwe museumpresentatie.
Ben je met je school op bezoek in het museum?
Vul hier uw woonplaats in.
Omschrijf uw topstuk nummer 1 uit de collectie van Historisch Museum.
Beschrijf waarom dit object belangrijk is, waar het te vinden is in Historisch Museum (inclusief nummer op de plattegrond).
Omschrijf uw topstuk nummer 2 uit de collectie van het Historisch Museum.
Beschrijf waarom dit object belangrijk is en waar het te vinden is in Historisch Museum (inclusief nummer op de plattegrond)
Omschrijf uw topstuk nummer 3 uit de collectie van het Historisch Museum.
Vul ja of nee in. Ja, ik schrijf mij in voor de maandelijkse digitale nieuwsbrief van Haarlemmermeermuseum De Cruquius. Ik krijg eerst een e-mail toegestuurd, pas na bevestiging daarvan ben ik ingeschreven voor de nieuwsbrief. Ik kan mij ten alle tijden zelf uitschrijven voor de nieuwsbrief via de afmeldlink onder aan elke nieuwsbrief. Nee, ik ben niet geïnteresseerd in de maandelijkse nieuwsbrief.

Dit formulier is beveiligd met reCAPTCHA en de privacy policy en terms of service van Google zijn geldig.