Hoe was het om kind te zijn in Haarlemmermeer van 1950?

Als er iemand is die daar alles over weet, dan is het opa Frans. Hij kan je er alles over vertellen. De school krijgt een leskist vol met historisch materiaal en een grote handpop van opa Frans. In de leskist zit alle ondersteuning voor de leerkracht voor een boeiende les.

Na deze voorbereiding volgt een bezoek aan het Historisch Museum. Daar krijgen de leerlingen een leuke, vaak eerste, kennismaking met een museum. Ze zien de spullen van opa Frans in het echt. En natuurlijk spelen ze met speelgoed uit opa’s tijd en mogen ze tekenen op een echt leitje.

• Geschikt voor groep 1 en 2
  • Kosten: € 8,00 per leerling (schooljaar '23/'24) (begeleiders gratis)
  • Ophaaladres leskist: kantoor van Cruquius Museum.
  • Huur periode: een week van maandag t/m vrijdag
  • Aantal: maximaal 30 leerlingen, 1 schoolklas (De groep/klas wordt verdeeld over twee rondleiders. Maximaal 15 leerlingen per gids.)
  • Lesmateriaal: ja

Reserveren?

Wil je reserveren, heb je vragen of wil je een oriëntatie bezoek plannen? Neem dan contact op met ons secretariaat via educatie@shmdc.nl of telefonisch via 023-52 857 04. Het secretariaat is op maandag, dinsdag en donderdag bereikbaar tussen 09.00 en 16.00 uur.

Bekijk hier vast het lesmateriaal: